Pages

Monday, August 8, 2011

6 Ramadhan 1432 H

Bismillahirrahmanirrahim...

InsyaAllah.. Masih lagi dalam mood ingin meng'update' blog. ye cik zahariah.. Saya akan cuba selagi termampu. Menggapai matlamat yang saya tetapkan..

Cuma kali ini, saya ingin berkongsi beberapa quotation yang sempat saya catat sepanjang Seminar Penghayatan dan Pengamalan Al-Quran yang memang superb!! .. OMG!!! Tak tahu nak cakap apa.. Sense of satisfaction bila berpeluang mendengar perkongsian yang begitu mantop. Kupasan yang mendalam dan begitu menjentik hati.. Subhanallah.. Betapa penceramah ini diberikan oleh Allah kebolehan mental yang tinggi.. Allah memang HEBAT!!! Ciptaannya pun sudah begini, penciptanya sudah pasti, berpuluh ribu, beratus ribu, berinfiniti HEBATNYA... Terima Kasih Allah atas nikmat merasa indahnya berada di majlis ilmu.

ish.. ish.. ish.. rugi bagi yang tak de halangan pape tapi tak datang... rugi3x
Kalau ikutkan, rasa macam tak sempat nak catat apa-apapun.. Macam nak dengar je.. Catatan pun macam ntah pape je.. Berterabur kot.. Huhu.. Apalah cikgu ni... ('=

Tapi, saya share je ye.. Siapa tahu bermanfaat kan??? (^_^)v

  • Excellent without a soul.. (ramai orang dapat PHD, tapi apa nilai ijazah kedoktoran yang tapi masih bersikap menyalahkan orang lain, n low integrity)
  • Di mana Allah dalam matlamat perjuangan pendidikan kita? (tepuk dada tanya iman.. huhuhu)
  • Guru hari ni jauh dengan Al-Quran. Lantaran itu, produk yang dihasilkan itu tidak menjadi.
  • Sayangilah bahasa kerana nilai-nilai bahasa Al-Quran ada didalamnya. 
  • Jati diri Melayu vs Jati diri Islam.. (Yang mana satu????)
  • Kesimpulan forum: Al-Quran dan pendidikan tidak boleh dipisahkan. Pendidikan tanpa Al-Quran adalah pendidikan tanpa arah tuju.. (So??? Fikir-fikirkanlah) 

    ..bacalah - hayatilah - amalkanlah..
    Membaca al-Quran ditempat terbuka bukan lagi menjadi adat mahupun budaya dalam masyarakat kita. Kita seolah-olah segan untuk berbuat demikian.. Takut ria', segan, dan pelbagai alasan. Kalau memang dah jadi budaya memang tak de masalah sebenarnya. Come on la.. Malaysia adalah sebuah negara Islam, la beb.. Tapi, entahla.. Cakap pasal negara Malaysia yang tercinta ni, kang banyak cerita pulak.. Belum cerita bab aurat lagi ni.. tak pe2.. KIV dulu.. Ada masa kita cerita lagi.. (: Wallahu'alam..


    ...kampus ku tercinta...

    Gagasan kita ialah: "Seorang fardhul muslim, Senaskhah Al-Quran"-baru betul, kan????

    No comments:

    Post a Comment

    LinkWithin

    Related Posts with Thumbnails