Sunday, September 12, 2010

Unsur Illuminati dalam Iklan Raya TV3..

Salam dari seorang Umairah,

Ilmu saya berkenaan dengan Freemason, Illuminati dan sebagainya masih tidak banyak... Jadi saya sekadar
copy n paste dari blog BUDAK KAMPUNG ONLINE.. Saya masih ingin mengkaji dan berbincang dengan sahabat-sahabat berkenaan dengan perkara ini. InsyaAllah dilain kesempatan, saya akan membuat perkongsian mengenai hal ini.... Kalau inginkan lebih percambahan minda, boleh layari Kalamul Haq: Kebenaran di Sebalik Penipuan dan Kebetulan...

Selamat Membaca..



Scene 1 – Budak Lelaki Melayu sedang menilik-nilik sebuah buku bergambar di malam yang gelap dalam sebuah pondok buruk beratapkan rumbia dengan bertemankan sebiji mentol. Terdapat sebuah sangkar burung yang tergantung di sebelah kanan tingkap yang terbuka.

  1. Budak Lelaki Melayu – Orang Melayu
  2. Buku – Bible
  3. Pondok Buruk Beratap Rumbia – Kemiskinan
  4. Malam Yang Gelap – Islam yang mundur
  5. Mentol Lampu – Pencerahan (Illumination) – Lucifer@Iblis.
  6. Sangkar Burung – Simbol manusia yang terkurung dan terkongkong dengan ajaran ISLAM.
  7. Tingkap Terbuka – Jalan keluar dari kemiskinan dan kemunduran


Scene 2 – Close up sehelai mukasurat yang mempunyai gambar sebuah beca bewarna merah dengan berlatarbelakangkan sebuah pokok Krismas dan North Star (Bintang Utara), menutup sehelai mukasurat lain bertulisan JAWI yang diterbalikkan (inverted).

  1. Mukasurat Bergambar – Bible (Christianity)
  2. Mukasurat Jawi terbalik – Al-Quran yang dihinakan
  3. Beca Merah – Samaran untuk kenderaan Santa Claus4.North Star – Bintang Kelahiran Horus (Dajjal)
  4. Pokok Krismas – Simbol Paganism

Scene 3 – Keluarnya bintang-bintang kecil beraura yang membawa cahaya dari gambar beca. Budak Melayu delighted (kagum dan gembira). Bintang-bintang berterbangan keluar dari tingkap rumah buruk lalu membentuk sebuah beca merah berlampu lip-lap dengan seorang lelaki separuh abad yang memakai songkok (bukan ketayap) putih dan berambut putih. Lelaki separuh abad mempelawa budak Melayu untuk bersama-sama menaiki beca merah dan seterusnya meninggalkan pondok buruk.

  1. Bintang-bintang kecil beraura – Keajaiban, kekayaan, kemahsyuran, kemodenan etc.
  2. Lelaki Rambut Putih Dan Bersongkok Putih – POPE – Ketua Agama Kristian
  3. Pelawaan Menaiki Beca – Pelawaan Masuk Kristian

Scene 4 – Budak Lelaki Melayu dengan seorang Budak Perempuan Melayu masuk ke dalam beca dan terus duduk bersandar. (Scene ini memaparkan kejayaan memurtadkan (merosakkan) Bangsa Melayu)


  1. Budak Lelaki Dan Budak Perempuan Melayu – Bangsa Melayu.

Scene 5 – Beca terbang ke Pulau Pinang, Teluk Intan, dan Kuala Lumpur. Tempat-tempat ini bercahaya dan bersinar (illuminated) dengan kehadiran beca merah.

  1. Pulau Pinang – Tempat Illuminati mula bertapak (Francis Light)
  2. Teluk Intan, Hilir Perak (Anson) – Ada Illuminati Lodge kat sini. Rotary club pun bersepah.
  3. Kuala Lumpur – Malaysian Illuminati punya capital

Scene 6 – Tiba-tiba ada satu pasangan tambahan budak lelaki/perempuan melayu dalam beca.

  1. Pasangan Melayu Extra – Murtad dan kerosakan makin berkembang dan mendapat sambutan

Scene 7 – Beca berhenti depan unit kondo. Satu pasangan budak Melayu lagi diorang pickup. Budak Melayu Kampung gembira sampai bercahaya-cahaya mukanya.

  1. Kondo – Bandar/Middle Class. Budak kampung dah diterima oleh orang bandar. Masuk Kristian adalah cool, urban, modern dsbnya.

Cuba perhatikan, mengapa perlu ada awan yang ‘menyalib’ setiap menara masjid ini? Kebetulan jugakah ini? Atau memang di setiap menara-menara mana-mana masjid terdapat awan seperti ini?

Apa sebab perlu dipaparkan teratai dalam iklan Aidilfitri sedangkan banyak lagi bunga yang boleh disiarkan. Teratai ini mempunyai bahan yang menyala (pelita) di tengahnya seolah-olah teratai Buddha ketika melakukan upacara keagamaan mereka.

Mungkin gambar ini kelihatan biasa bagi sesiapa yang tidak menyedari tapi secara kebetulan atau tidak, inilah hasil penelitian yang diperoleh..

Rasanya semua sudah makruf tentang bintang 6 bucu yang terpapar bukan? Masya Allah.. Anda punya akal, nilailah kesemua ini dengan akal bijak anda..

Mungkinkah semua ini adalah kebetulan? Banyakkan membaca tentang agenda kafir laknatullah terhadap umat Islam memandangkan iklan ini berkaitan dengan perayaan umat Islam. Ingatlah, Allah berfirman dalam al-Quran: “Tidak akan pernah redha orang2 Yahudi dan Nasrani kerhadap kamu sehingga kamu menuruti telunjuk mereka” (2:120).

Saturday, September 11, 2010

.... SEMPURNA .....




Salam dari seorang Umairah...

Hari ni hari ke-2 di bulan Syawal... Tapi seperti lazimnya, dipantai timur raya ni disambut sehari je... Tapi tengahari sikit mungkin akan berziarah ke rumah saudara mara... entry kali ni x de kena mengena dengan raya pun sebenarnya.. Memang banyak nak tulis tapi kemalasan membaluti diri ini.. huhu.. idea pun belum tercanai sepenuhnya... Tapi, entry seterusnya akan ada kena mengena dengan lagu Sempurna kat bawah ni...


Siapakah yang saya maksudkan sempurna dalam lagu ni???

.

.

.

.


Sedangkan manusia tiada yang sempurna???

Ermmmm.....

Lirik Lagu Gita Gutawa - Sempurna (OST LOVE)

Kau begitu sempurna
Dimataku kau begitu indah
kau membuat diriku
akan slalu memujamu


Disetiap langkahku
Kukan slalu memikirkan dirimu
Tak bisa kubayangkan hidupku tanpa cintamu

*
Janganlah kau tinggalkan diriku
Takkan mampu menghadapi semua
Hanya bersamamu ku akan bisa


Reff:

Kau adalah darahku
Kau adalah jantungku
Kau adalah hidupku
Lengkapi diriku
Oh sayangku, kau begitu
Sempurna.. Sempurna..


Kau genggam tanganku
Saat diriku lemah dan terjatuh
Kau bisikkan kata dan hapus semua sesalku



-moga terus diberikan kekuatan untuk menyiapkan entry seterusnya-


::: ciptaan Ilahi yang mendamaikan jiwa :::


Monday, September 6, 2010

::: SEMPURNA :::

PBS ke-2 bersama afni, hajeera dan aten (sukanya dapat kad)

PBS Pertama bersama nad, wawa dan afni (hehe... cg na, cg ni, cg wa, cg ma)


Salam dari seorang Umairah... Subhanallah.. Maha suci Allah yang menghidupkan kita semua hingga ke detik ini... Seperti yang dijanjikan dalam 'entry' sebelum ini, sekarang saya akan berbicara tentang sempurna... Kesempurnaan adalah milik Allah yang Maha Esa semata-mata.. Tetapi manusia bisa sahaja menjadi sempurna di mata manusia yang lain dengan menjalani kehidupan, penuh kesyukuran...

Untuk berkongsi tentang sempurna dari sudut agama, pasti saya bukanlah orang yang selayaknya... Masih banyak kelompangan di sana sini.. Saya cuma ingin berkongsi rasa dan pandangan dari kacamata seorang bakal guru pendidikan khas... InsyaAllah...
Pengalaman yang ada tidak banyak.. Sekadar pernah menjalani Pengalaman Berasaskan Sekolah (PBS) sebanyak dua kali sahaja dan tinggal dua kali lagi pada tahun hadapan...

Sekarang pendidikan khas adalah dunia yang saya dan saya berharap Allah terus mengizinkan saya untuk menghayati citra seorang guru pendidikan khas yang sebenar... Moga terus dipelihara rasa ini, untuk saya menggali seberapa banyak pengalaman dunia anak-anak syurga ini...

(Teringat kata seorang guru yang mengajar pendidikan khas sewaktu dia sedang melayan seorang murid pendidikan khas yang mempunyai masalah tingkah laku)

"Macam ni la dia. Bukan senang nak kawal dia.... Tapi x pe ye sayang, nanti masuk syurga jangan lupa cikgu."

Ini pertama kali saya mendengar ayat ini diucapkan betul-betul dihadapan saya... Subhanallah... tak tergambar perasaan saya ketika itu... Allah sahaja yang mengetahuinya... Satu lagi ayat yang saya dengar dari kawan saya apabila seorang guru yang lain pula melayan murid yang sama...

" Ok pandai... Dah2 ye... Cikgu minta maaf ye..."

Saya mengenali cikgu ini sebagai seorang guru yang tegas. Tapi selepas P&P berakhir dia meminta maaf daripada murid ini kerana terpaksa bertegas semasa P&P bagi memastikan objektif pembelajaran tercapai.... Dan dia adalah seorang guru lelaki... Begitu guru ini tidak berkira mengucapkan kata maaf meski dengan seorang murid pendidikan khas... Kerana apa??? Kerana mereka sempurna...

Itulah rasa saya yang baru setahun jagung dalam bidang ini... Apabila saya memandang kedalam mata mereka, saya temui kejujuran... Apabila saya melihat senyuman mereka, saya temui keikhlasan... Tanpa sepatah kata... Saya tahu hati mereka berkata-kata... Dan saya tidak sendiri merasakan semua ini.... Teman-teman sekelas juga berkongsi rasa yang sama... Apatah lagi pensyarah dan guru-guru yang sekian lama berada dalam bidang ini... Tentu banyak sekali pengalaman mereka.... Sewaktu menjalani PBS, pelbagai karenah mereka akan dapat kita perhatikan..

Sewaktu PBS yang pertama, rasa seronok sekali bila kita tidak sampai lagi ke kelas mereka, sudah digamit kita dari kejauhan... Gelak ketawa mereka kedengaran menjadi satu suara yang sangat indah pada pendengaran... Apabila mereka berjaya menyebut nama kita waaupun hanya satu suku kata sahaja yang kedengaran, namun sudah cukup untuk membuatkan kita senyum sepanjang hari... Entahlah.. Ianya rasa kebahagiaan yang tak terungkap dek kata-kata...


PBS kedua pula, rasa terharu sekali mendengar dendangan nasyid dari mereka dan juga persembahan loceng... Rasa kagum pada kekreatifan guru mereka mendidik mereka untuk menghasilkan persembahan yang cukup menarik... Paling seronok bila mendapat cenderahati hasil kerja tangan anak-anak ini... Terima kasih ye sayang....

Saya ceritakan sedikit sebanyak masalah yang dihadapi oleh murid2 ini... Masalah yang biasa seperti slow learner dan sindrom down, mungkin ramai yang mengetahui.. tapi kali ni saya mengenali satu lagi sindrom yang baru iaitu sindrom hunter... Ciri-ciri yang dapat saya lihat pada mereka ialah mereka mengalami masalah saraf yang mana murid ini tidak dapat berjalan tanpa dipimpin atau didukung, makannya bersuap, dia hanya ke sekolah untuk dilakukan 'massage' dan dibiasakan dengan bersosialisasi... Dia tidak bertutur bahkan tidak pernah saya lihat dia menangis... Tapi dia ada keinginan untuk bermain-main berdasarkan tindakbalas yang diberikan... Dia memegang tangan salah seorang teman saya...

Murid yang seorang ini pula turut mempunyai masalah saraf... Dia masih boleh berjalan tetapi masih juga perlu dipimpin... Dia boleh bercakap tetapi lambat2... Saya cukup menyenangi senyumannya yang sangat manis...


Ada yang mempunyai masalah tingkah laku yang perlu diajar secara individu... 2 orang.. Seorang ni sangat suka menyuruh orang lain melakukan kerjanya... Seorang pula mempunyai kecenderungan agresif dengan orang yang tidak dikenali bahkan guru-guru yang biasa dengannya juga... Dia akan memukul dan mencakar...


Dunia autisme juga sangat menarik.. Saya sedang mengajar tiga orang murid dan tiba-tiba kedengaran seperti suara robot... Saya tergelak dalam hati... Alahai comelnyer..,
Lantas memanggil namanya berkali-kali.. Supaya dia tersedar... ada juga yang sangat pandai berpantun dan menyanyi... Satu perkara yang sangat dikagumi juga, murid2 autisme mempunyai kelebihan berbahasa Inggeris dan kebanyakannya mempunyai raut wajah yang menarik...

Anak-anak ini sebenarnya turut mempunyai naluri untuk menyayangi dan disayangi... So sweet... Penat saya dan kawan mengusik seorang budak lelaki yang meminati salah seorang perempuan dalam kelas yang sama... Dia menolak untuk bergambar dengan kawan saya... Katanya takut kawan perempuannya itu marah.... aduhai sayangku...

Itulah warna-warni dunia pendidikan khas yang sempat saya ceritakan...
Untuk masa yang akan datang, saya akan cuba memperincikan ciri-ciri bagi setiap kategori... Penting bagi kita semua untuk tahu ciri-ciri ini supaya terapi dapat dijalankan pada peringkat awal...

Percayalah, semakin kita mendekati mereka, akan kita rasakan ketidaksempurnaan kita berbanding mereka....

Untuk semua yang berkecimpung dalam bidang pendidikan khas, lagu ini untuk kita semua... Hayatilah bait-bait patah perkataannya...

Lirik/Tajuk Lagu: Hampir Ke Situ
Penyanyi/Artis: Mendua (Indonesia)

Aku sadar bukan mudah
Untuk mengejar mimpi indah
Pernah suatu ketika dulu
Ku punya harapan besar
Kini aku tak pasti
Dapatkan ku miliki

Sudah jauh kita tempuh
Kekalkanlah impian lalu
Mungkin ada hikmat
Yang akan menunggu
Di penghujung jalan
Biar nanti kecewa
Setidak-tidaknya mencuba

(Korus)
Jika halangan menduga perjalanan kita
Janganlah kau putus asa
Karena ku ada di sisi setia menemani
Andai semangatmu gugur
Genggamlah tanganku
Kita hampir ke situ

Adakala ku terasa
Ketabahan tak setegar
Tetapi apakan daya
Berhenti separuh jalan
Percayalah padaku
Aku yakin kita mampu

(ulang korus)

Biar orang katakan
Rapuhnya harapan
Bukan mereka tentukan lagi
Kau ada aku dan aku punya kamu
Amanlah akhirnya tetap bersama
Oh…

(ulang korus)

p/s: Semoga berjaya dengan harapan masing2...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails