Pages

Thursday, August 25, 2011

24 Ramadhan 1432 H

Bismillahirrahmanirrahimm..

Kongsi rasa... (:

Ya Allah 
Malunya denganMu...
Dangkalnya ilmu...
Ceteknya iman...
Sikitnya amal...
di usia muda menerima risikan..

Tak menyangka sama sekali,
Usaha mensolehahkan diri,
Mendapat perhatian,
Sebegitu rupa...

Jawapan apa yang harus diberikan..
Andai yang datang adalah yang terbaik dari Mu
Mohon sahabat-sahabat doakan..
Agar bijak menimbang lamaran emas sekali cuma,

Walau berat mulut ingin mengatakan..

" Ya, aku terima risikannya"

Alhamdulillah, selepas istikharah 
Temui jua jawapannya..
Moga berkah mendahului..
Dalam dalam malu, saya berkata:

"Ya, saya TERIMA....

(^_^)v

Saya terima RISIKAN PERJUANGAN, ini "

Masih belum waktunya.. (:



Hehe.. bermakna kan kata-kata di atas.. sms dari seorang sahabat. Syukran ya ukhti.. Moga kita semua terus thabat dalam perjuangan ini... InsyaAllah..

"Bila mana diri diwakaf untuk perjuangan Islam, jangan sesekali berniat meloloskan diri. Sekali melangkah ke hadapan maka teruskan langkah itu. Jangan pernah terlintas untuk melepaskan ikatan rabithah perjuangan. Walau ribuan tribulasi melanda, yakinlah dengan apa yang kita lakukan nescaya kemenangan akan tiba. Derita kita adalah derita ummat terdahulu. Penat kita hari ini untuk generasi akan datang. Perjuangan harus diteruskan. Fi amanillah.."

-saya cuma insan biasa-

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails