Pages

Thursday, August 18, 2011

17 Ramadhan 1432 H

Bismillahirrahmanirrahim..

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam...

Dah masuk Ramadhan yang ke-17..

Berbuka semalam (16 Ramadhan), berpeluang bersama rakan-rakan seunit berbuka puasa 'ayam penyet' di tesco melaka...Alhamdulillah... (^_^)v. Setelah penat mengikuti 'kelas piano'..(marry had a little lamb, ngee`),.... Allah perkenankan anagan-angan nak belajar main paino. Tak dapat main lagu 'love story' pun, tak pe la. Learn from the basic..

Anda suka membaca?


Kucing pun baca buku

Saya yakin anda suka,.. sekiranya anda masih meneruskan pembacaan anda sehingga ayat ini.. (^_^)v...
Tidak kira apa jua medium pembacaan anda, blog, majalah, komik, novel, karya sejarah, ensklopedia (anda hebat kalau rajin baca yang ni, huuu~) dan sebagainya...

Melentur buluh, biarlah dari rebungnya

Fenomena pada hari ini menyaksikan, tidak ramai orang yang suka membaca bahan bacaan yang berbentuk ilmiah. Betul ke, atau ini sekadar pandangan peribadi saya sahaja? Baiklah, sebenarnya situasinya adalah begini. Melalui pemerhatian, saya mendapati.. Kebanyakan muda mudi pada hari ini kurang gemar untuk menghadap buku yang tebal-tebal. Namun, fitrah manusia yang dikurniakan akal dan mempunyai perasaan ingin tahu yang tinggi, menyebabkan kita mencari bahan bacaan alternatif yang lain untuk dibaca. Sekarang, kita lebih selesa untuk membaca bahan bacaan yang ringkas tetapi padat serta terus kepada maksud dan, tidak panjang berjela-jela. Faktor masa dan persekitaran menyumbang kepada fenomena ini.

Sebagai tambahan, faktor pemilihan grafik yang menarik serta catchy juga turut dapat menarik minat untuk membaca. Mutakhir ini, terdapat pelbagai majalah yang terdapat di pasaran yang lebih praktikal dan sesuai dengan keperluan semasa.

Jom, kita tengok skit2 antara contoh majalah islamik yang terdapat di Malaysia.

Fardhu Ain Edisi 1
Fardu Ain Edisi 2
Fardhu Ain Edisi Terkini

Solusi
Solusi juga...
Solusi lagi...
Gen Q pulak...
dan... solusi juga...


PESAN HARI INI (:

Bacalah buku, kawan (:

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails