Pages

Tuesday, December 6, 2011

Ubah Dirimu

Ketika lepas bebas di alam remaja,
Impianku tidak mengenal batasan,
Aku ingin mengubah dunia,
Apabila usia meningkat dewasa dan aku semakin matang,
Kusedari rupanya dunia tidak akan berubah

Lalu kubataskan jangkauan,
Memadailah jika aku dapat mengubah negara,
Namun ia juga tidak kesampaian,
Kala usia senja, pilihan terakhirku,
Mengubah keluarga dan mereka yang terdekat,
Malangnya....
Mereka juga tidak mampu ku ubah.

Kini, diperbaringan menanti maut baru kusedari,
(mungkin buat kali pertama)
Andainya dahulu yang ku ubah adalah diri sendiri,
Dengan menunjukkan teladan yang baik,
Pasti aku dapat mengubah keluarga,
Lantas dengan sokongan dan dorongan semangat mereka,
Aku pasti mampu mengubah negara,
Dan siapa tahu,
Mungkin aku juga mampu mengubah dunia.

Isu: Abu Irdak
Solusi Isu 15: Hijrah atau Kalah

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails