Thursday, December 22, 2011

Damai~

Bismillahirrahmanirrahim...

Pagi-pagi yang sentiasa indah kiriman Ilahi. Pemandangan yang hijau menyegarkan. Ciap miap burung, melodi alam yang indah. Gurau senda, gaduh manja anak-anak kucing yang baru mengenal dunia. 

Dalam satu patah perkataan: Damai

Jom dengar lagu Damai dari kumpulan Now-See-Heart : klik sini

Pagi Jumaat terakhir berada di rumah untuk tahun ini, sebelum kembali ke kampus menyambung pengajian bagi semester yang berikutnya.


Semester yang pasti sarat dengan kisahnya tersendiri. Praktikum, terapi, program-program kampus, dan pelbagai lagi cabaran baru yang mengujakan. Wajah-wajah baru yang bakal menjadi warga kampus serta wajah-wajah lama yang sudah tak dapat ditatap lagi. Hidup itu sebuah kitaran. Datang dan pergi. Malam dan siang bersilih ganti. 


(^_________^)


Jadi, peringatan untuk diri sendiri: Manfaatkanlah detik-detik dalam percutian ini.


Selamat Maju Jaya untuk semua dan Semoga dipermudahkan atas segala urusan.. 







"..Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar." (Al- Baqarah:155)

"..Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan)." (Al-Imran:200)

Wallahua'lam~

2 comments:

  1. "jika rohani kenyang kerana amalan mahmudah kita, biar akal kenyang kerana ilmu yang diraih"....selamat kembali ke kampus

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails