Monday, March 14, 2011

- KELEBIHAN BERBEKAM -

Assalamualaikum w.b.r..
Salam dari seorang Umairah..


Tengok tajuk macam nak promote je. (Memang nak promote pun).. Sebelum apa-apa, mari kita baca sikit info yang saya dapat tentang kelebihan berbekam ni...

PANDUAN BERBEKAM SECARA BERKESAN

Pengenalan Bekam

Berbekam Dari Sudut Islam :

Sebagaimana telah diperakui oleh Junjungan besar umat Islam nabi Muhammad s.a.w di dalam satu hadisnya bahawa sebaik-baik ubat untuk umatku adalah berbekam, sabda baginda :
خير ما تداويتم به الحجامه و الفصد
“ sebaik- baik ubat yang kalian gunakan adalah berbekam dan fash”
sehinggakan sebuah riwayat lagi mengatakan penduduk langit (malaikat) memerintahkan kepada penduduk bumi (melalui nabi Muhammad s.a.w) melakukan bekam kerana terdapat rahmat Allah di dalamnya. Demikianlah peringatan yang diberikan oleh malaikat kepada nabi Muhammad sewaktu perjalanan isra’ nabi.
Bagi kita yang beragama islam harus percaya bahawa berbekam banyak keistimewaanya dan faedahnya kepada pengamal rawatan tersebut, kerana ia adalah kaedah pengubatan syari’ah yang diajar oleh nabi sendiri melalui hadis-hadisnya yang sahih.



Selanjutnya tentang berbekam, klik di sini


Ha, bagus kan berbekam ni.. dah cuba baru taw,, jadi, cubalah dulu...

2 comments:

  1. assalamualaikum.. promote bekam eh kak umai..
    lpas ni kak umai jd pgunjung setia blik faiza la.. hehhehehe.. dh cube bru tau.. =)

    ReplyDelete
  2. a'ah la.. tapi rumate faiza duk luar pulak.. y faiza pulak, bila nak cuba? hehe..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails