Sunday, June 13, 2010


....FARISIAN....



Salam dari seorang Umairah...
Di sini kita pernah bertemu
Mencari warna seindah pelangi
Ketika kau menghulurkan tanganmu
Membawaku ke daerah yang baru
Dan hidupku kini ceria

Kini dengarkanlah
Dendangan lagu tanda ikatanku
Kepadamu teman
Agar ikatan ukhuwah kan
Bersimpul padu

Kenangan bersamamu
Takkan ku lupa
Walau badai datang melanda
Walau bercerai jasad dan nyawa

Mengapa kita ditemukan
Dan akhirnya kita dipisahkan
Munkinkah menguji kesetiaan
Kejujuran dan kemanisan iman
Tuhan berikan daku kekuatan

Mungkinkah kita terlupa
Tuhan ada janjinya

Bertemu berpisah kita

Ada rahmat dan kasihnya


Andai ini ujian

Terangilah kamar kesabaran

Pergilah derita hadirlah cahaya
...

Memang seperti sudah menjadi kelaziman, kalau balik rumah dan tak banyak benda dan perkara yang nak difikirkan, fikiran pasti melayang mengimbas kembali kisah-kisah hidup yang lalu... Lebih kurang macam berangan la.... Dan yang paling kuat gamitannya, sudah pastilah kisah lima tahun di SMSTMFP... Lima tahun tu... Bukan sekejap.... Dari umur 13 tahun hinggalah 17 tahun, membesar di sekolah... Pendek kata masa di sekolah lebih banyak berbanding di rumah...

Macam-macam kerenah waktu tu... Tapi bila dikenang, manis sekali....Banyak suka dan duka dah dipelajari sepanjang di sana dan sememangnya tidak dapat dinafikan semua pengalaman itu membentuk siapa saya pada hari ini... 'Once you are farisian, you will be farisian forever...' Tak pasti la kat mana saya dengar ayat ni, tapi macam pernah dengar... Tapi tak kisah la kan... Apa yang penting, realisasikannya... InsyaAllah...kalau dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki ingin kembali ke sekolah yang tercinta ni... Nak sangat jumpa balik semua kawan-kawan batch 0206...

Sekarang semua orang, bawa haluan masing-masing.. Kerana masing-masing punya harapan dan cita-cita yang perlu digapai... Jalan yang dipilih dan dilalui adalah berbeza...Tak sama antara kita, walaupun matlamatnya adalah untuk memperoleh kejayaan...Tidak kira walau apa pun yang diidamkan, mudah-mudahan semua akan berjaya... Didunia dan akihrat....


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails