Sunday, January 5, 2014

Jujur aku belum

Bila ditanya tentang bila,
Jujur aku belum fikir.

Bila ditanya tentang siapa,
Jujur aku belum jumpa,

Bila ditanya tentang bagaimana,
Jujur aku belum tahu.

Bila ditanya kenapa,
Jujur aku belum siap.


Saya pernah bertanya kepada seorang teman.

"Macam mana boleh bangkit daripada kelukaan lama. Maksudnya macam mana awak cuba lupakan seseorang yang dulu awak suka?"

Mudah sahaja jawapannya.

"Saya cerita kat Allah je kak. Cinta kan milik Allah. Jadi, kalau dia nak ambil, itu memang dah milik dia. Boleh jadi jugak perasaan yang kononya cinta selama ni, bukan sebenarnya cinta. Saya cuma diuji. Mujur jugak kak. Saya tahu dia orang yang salah sebelum kami berkahwin"

Saya tersenyum. Hebat jawapannya. Tarbiyyah Rabbani memang begitu. Terasa getar rasa yang tersimpan.

Jadi, mintalah cinta dari Allah dan sebarkanlah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails