Pages

Tuesday, October 29, 2013

the unspoken love ^^v

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum w.b.r.

Alhamdulillah wa syukurillah..... Tembakan ucapan tahniah atas perletakan sebuah taklifan yang masyaAllah beratnya. Saya memang selalu cakap, bila Allah dah bawa kita kepada satu jalan, Dia akan membawa kita melaluinya. Memang Allah memang bawa saya melaluinya. Tapi saya kira saya yang melaluinya dengan mata yang tertutup, minda yang separa sedar. Menghitung satu demi satu dosa yang dilakukan itu merupakan satu perkara yang cukup memeritkan. Sudikah lagi Allah menerima taubat hambaNya yang banyak berdosa ini?

Allah sentiasa sudi. Hebatkan Allah. Hebat sangat.



Betul sebenarnya, sekalipun banyak kepincangan yang berlaku. Banyak pemberontakan hati yang tercetus. Semua itu banyak mendidik hati. Banyak membantu untuk melihat dunia dalam kacamata yang berbeza. Mungkin tiada manfaat saya untuk orang lain, tetapi terlalu banyak manfaat orang lain untuk saya.


Hikmah yang terbesar ialah Allah mengurniakan saya adik-beradik dalam perjuangan yang sangat hebat. Melihatkan mereka saya jadi termalu sendiri, melihat semangat juang mereka, saya membuat introspeksi.

Konklusinya, Allah hantarkan orang-orang yang baik kepada saya supaya saya menjadi baik. Orang yang baik kena ada hati yang suci. Orang yang baik kena sentiasa berlapang dada. Orang yang baik kena sentiasa berprasangka baik dengan Allah.


Jauh lagi saya untuk mencapai ke tahap itu. Sedangkan saya tak tahu bila ajal akan datang menjemput.

Specially dedicate to my happy and wonderful siblings dalam perjuangan, even I know uolls are not going to read this.

Walaupun along mungkin tak dekat dalam panggilan telefon dan sms. Mahupun taujihat penuh hamasah dan bimbingan yang menggerakkan. Ketahuilah sesungguhnya, kalian dekat dalam rabithah. Kita akan terus melangkah kerana kita tahu matlamat yang kita nak tuju itu adalah sama. Kita pun lalu jalan yang sama walaupun pada masa yang berbeza. Ada duri yang pada jalan kalian yang along tidak bersama, tetapi ketahuilah setiap kali mengaduh tentangnya, duri-duri itu turut menusuk tajam ke dalam hati. 

Namun, resmi kita yang mendambakan syurga Ilahi. Orang mukmin tidak akan berlama-lama dalam kesedihan. Sampai waktu kita akan membuka lembaran baru yang lebih membawa kita dekat pada sang pencipta. 

Along tak pandai nak bersweet-sweetan. Apatah lagi nak mengungkapkan sayang. Biar ia tersimpan dalam lubuk hati yang paling dalam, supaya dapat menjadi saksi di hadapan Allah kelak. Mempunyai sahabat dan adik beradik dalam perjuangan merupakan anugerah yang terindah. Mahal weh harganya. :)

To anjang ridz, ateh, usu, dan adik: Selamat meneruskan perjuangan.

To along wan, angah hafiy & angah del, ateh fizi, anjang cik da, achik, usu paih, uda fariq & uda syair : Semoga kita terus istiqamah.

[menulis post ini untuk dibaca satu hari nanti]

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails