Pages

Tuesday, September 13, 2011

SALAM RINDU

Usai isya' 14 Syawal 1432H,
Saat hati bergetar membisikkan alunan rindu buat Ilahi,
Dalam kerendahan hati,
Insan kerdil ini,
Menerima taklifan yang cukup berat,
Ada amanah yang perlu disampaikan,
Dari tubuh gagah yang kerinduan,
Merasa sepi dan sunyi,
Bukan kerana sendiri,
Tetapi kerana jauhnya hati...

BISA IPGK PM

Saya sampaikan bisik hatinya,
Sekadar yang mampu saya fahami

'Tidak pentingkah ilmu ukhrawi berbading tugasan duniawi?'
'Tidak pentingkah menyambung silaturahim berbanding menghadap paparan kaku sendiri?'
'Tidak pentingkah kalam rindu buat Ilahi, berbanding cinta manusiawi?'
Dimanakah insan-insan yang kurindu?
Dimanakah insan-insan yang gagah melangkah menghampiriku,
Dimanakah insan-insan yang sudi mengucup pada hamparanku???

Hamparan rindu


Dimanakah kamu???
Menghadap tugasan hingga lupa padaku?

Siapakah yang sebenarnya kamu lupakan, aku atau pemilikku???
Siapakah yang akan rugi???
Aku atau kamu....
Kamu lebih tahu kerana...
Kamu ada jawapannya...

Percayalah,
Aku akan masih disini dan tetap akan berada di sini....
Kerana aku yakin pada kelembutan hatimu,
Aku akan menunggumu sampai kamu datang padaku,..
Tidak kira apa rasa kamu padaku..
Ketahuilah
Aku SANGAT-SANGAT MERINDUIMU...... ):

Salam rindu,


BALAI ISLAM SAIDATINA AISYAH (BISA)
14 Syawal 1432 H...
Mood: Mengharap pada yang sudi

p/s: Saya sendiri juga sering terlupa dan peringatan ini adalah dengan harapan apabila saya terlupa akan ada yang mengingatkan... InsyaAllah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails