Pages

Friday, June 6, 2014

Kini, saya seorang cikgu......

Assalamualaikum w.b.r....

Alhamdulillah...
Alhamdulillah...
Alhamdulillah...

Tiada lagi lafaz yang lebih indah melainkan kalimah hamdalah memujiNya yang Maha Esa, atas segala nikmat dan kurniaan. Dah hampir dua bulan sebenarnya saya menyandang title cikgu ni. Walapun sebenarnya belum sah jawatan lagi, tapi hari-hari yang dilaluinya banyak mengajar saya tentang erti kehidupan yang sebenar. Terkadang saya berfikir, adakah sebenarnya saya terlalu memberatkan fikiran tentang falsafah kehidupan sehingga terabai untuk menghadapinya? Entah.

Memang exactly tak sama apa yang saya alami sewaktu praktikum dengan menjadi guru sebenar. Tetapi ilmu dan pengalaman sewaktu praktikum banyak mempersiapkan saya untuk menghadapi hari-hari yang mendatang.

Ramai yang bertanya,

"Bagaimana sekolah?"

"Seronokkah di sana?"

Well, I'm having fun here... at SK (LKTP) Chini Timur 2. All the teachers are awesome! The kids are intelligent and energetic. I just love the air, community and the feeling of 'belongs to'.

Alhamdulillah.

Here I stand and here I am. Whatever comes, I'll just face it. Allah is always there for me :)

Chaiyyok umai!!! ^_^







Sedikit warna-warni suasana di sekolah:







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails